Static block displaying image carousel in single product

This topic has 18 replies, 3 voices, and was last updated 1 years, 7 months ago ago by Rose Tyler

  • Avatar: TheOne
    TheOne
    Participant
    December 7, 2022 at 00:52

    Hello,

    Will try to explain this as good as i can.

    I am building a doors and windows website.

    The product page must have: main picture, some text, color variations slider (showing 7-10 in a row) – 100 variations and model images (also 50+). So pictures have to be in a slider.

    First i have created a product (specific door). Than i have created one static block that will display color variations and the other that will display the models on that specific door.

    I used “Image carousel” element and inserted the pictures of the colors.
    I wanted to use your gallery element but i would have to input one image at a time and that would take to much time. Or am i wrong? The pictures have to be in a slider (obvious).

    Than i displayed the images in 7-10 slides to show. I copied and pasted the shortcode of the static block on the product page and it shows only one picture on frontend but in backend it shows them normally (see pictures in private).

    Also, can i input a litle bit of space between the pictures?

    Thank you,

    Please, contact administrator
    for this information.
    17 Answers
    Avatar: TheOne
    TheOne
    Participant
    December 7, 2022 at 01:06

    PS: I have tried your “Media Carousel” and it does the job perfectly (i can enlarge the pictures and input spacing) but i can’t input one picture at a time in single tab, that would take really to much time. Can i add the pictures in bulk? Funny thing it also displays the pictures (7-10) in a row normally on backend but on frontend it only displays one. I have cleared the cache and it’s the same.

    I’ve put the access in private just in case.

    Please contact administrator
    for this information.
    Avatar: Tony Rodriguez
    Tony Rodriguez
    Support staff
    December 7, 2022 at 08:37

    Hello, @TheOne,

    1. I have checked your site now and found no issue. you are using “Image carousel” element and inserting the pictures of the colors.

    The displays all the pictures slide to show (6) in a row normally on the backend and front-end as well. It seems to be a cache issue at your end nothing else. please check back to your site after clearing the browser cache or try to check a fresh new browser.

    And you can input a space between the pictures. See the image for a better reference: https://ibb.co/7RbFHTp

    I have captured a video for you on your site. please watch it complete video for a better reference under the private content area.

    And The” gallery” element have the option to add the pictures in bulk but pictures do not have to be in a slider. I have captured a video for you on my test site. Please watch it complete for a better reference: https://www.veed.io/view/fe8de395-fffa-4906-87a5-8ee37932b7c2?sharingWidget=true&panel=share

    2. Unfortunately, there is no such option to add the pictures in bulk for the “Media Carousel” element.

    Also, I have checked your site now and found no issue, the displays all the pictures (7) in a row normally on the backend and front end as well. It seems to be a cache issue at your end nothing else. please check back to your site after clearing the browser cache or try to check a fresh new browser.

    See images for a better reference under the private content area.

    Regards 8Themes Team.

    Please contact administrator
    for this information.
    Avatar: TheOne
    TheOne
    Participant
    December 7, 2022 at 11:23

    Hello,

    Thank you for a detailed anwser. Unfortunately image sliders still doesn’t work – not in Brave, Mozilla or Chrome. It doesn’t show them right on frontend (see picture).

    After some investigating i found something. See picture how i see the broken layout when i load the page. But than if i go to browsers quick settings dropdown and set zoom to 90% and the color variations appear. Than i set the page zoom to 100% and they are still there.

    I than refresh the page and it goes back to the broken layout?

    Also for number 1 (image carousel). Thank you, this should do but do i have a zoom (lightbox) option in this module?

    Edit: i called two friends 5 minutes ago so they could check the pictures and they have the same problem. They see a broken layout and when they zoom out page the pictures appear. One friend has a MAC and the other PC.

    Thank you,

    Please contact administrator
    for this information.
    Avatar: Rose Tyler
    Rose Tyler
    Support staff
    December 8, 2022 at 12:44

    Hello,

    Sorry for the delay in answering.
    Was the problem solved? Please check the video in the Private Content area.

    Regards

    Please contact administrator
    for this information.
    Avatar: TheOne
    TheOne
    Participant
    December 8, 2022 at 12:59

    Hello Rose,

    No, the problem is still there. I don’t understand how is it working at your end and not here – like i said, even my friends see the same broken layout as me. Only browser zoom fixes the issue but it comes back when you refresh the page.

    Can you anwser me on (from before): Also for number 1 (image carousel). Thank you, this should do but do i have a zoom (lightbox) option in this module?

    Avatar: Rose Tyler
    Rose Tyler
    Support staff
    December 8, 2022 at 13:03

    Hello,

    Thanks for the reply.
    Please provide FTP access. If you do not know how to create FTP contact with your hosting provider, they will help you.
    Then I will be able to ask for consultation from our dev team side.

    Regards

    Avatar: TheOne
    TheOne
    Participant
    December 8, 2022 at 13:19

    Hello,

    FTP in private.

    Again: Can you anwser me on (from before – few posts up): Also for number 1 (image carousel). Thank you, this should do but do i have a zoom (lightbox) option in this module?

    Please contact administrator
    for this information.
    Avatar: TheOne
    TheOne
    Participant
    December 8, 2022 at 15:03

    I insterted the static block to a product in another xstore installation (another domain) and the problem is the same.

    Avatar: Rose Tyler
    Rose Tyler
    Support staff
    December 9, 2022 at 09:47

    Hello,

    We still don’t see the issue but we added for your some code snippet which may help you and your friends -> https://prnt.sc/lC38s1gpLfy9 (XStore-child/functions.php)
    Could you please, check now (don’t forget to clear your caches) if you still have issues give us a few answers:
    1/ which browser do you use ?
    2/ What are your devices and their monitors’ WxH ?
    3/ Did you try to check from incognito window ?

    Regards

    Avatar: TheOne
    TheOne
    Participant
    December 9, 2022 at 12:59

    Hello,

    Still doesn’t work. I’ve cleared everything with Ccleaner and with Litespeed.

    1. I use Brave. But i’ve tested also with: Mozilla, Edge, Chrome
    2. My devices:
    – Mobile phone (xiaomi mi9t pro) – doesnt work in normal or horizontal view
    – Xiaomi Pad 5 – doesnt work in normal (vertical) but does work in horizontal
    – PC Monitor: https://support.hp.com/si-en/document/c05633995
    3. I tried every browser above in incognito mode and it’s the same issue. Except Edge did show the colors at first but after refresh it wen’t back to broken layout.

    Avatar: TheOne
    TheOne
    Participant
    December 9, 2022 at 19:28

    I found out that static block (colors) are displaying normally in if insert the shortcode into a page and not in the product. So this clearly isn’t my setup problem (or my friends) ?

    Edit: tried the image carousel on completely differently domain and xstore installation (3rd one) and it’s still the same problem.

    Please contact administrator
    for this information.
    Avatar: Rose Tyler
    Rose Tyler
    Support staff
    December 12, 2022 at 10:33

    Hello,

    Sorry for the delay in answering.
    Please, disable the stretch section for this gallery parent section and check again -> https://prnt.sc/G0l2ucpEzNFg
    On the page you sent there are is not stretch section so there could be a problem in it’s script.

    Regards

    Avatar: TheOne
    TheOne
    Participant
    December 12, 2022 at 12:35

    Hello,

    I unchecked the option, refreshed the page and the colors appeared. Then i refreshed the page again and it went back to broken layout. Image in private.

    Please contact administrator
    for this information.
    Avatar: Rose Tyler
    Rose Tyler
    Support staff
    December 12, 2022 at 14:33

    Hello,

    We found that you had selected custom size for images but with no values -> https://prnt.sc/5TBjphvkpyO- ? => We changed it for you to medium (because it could be one part of the issues you have)
    Secondly, we disabled the loop option for this slider -> https://prnt.sc/OgFL_lB2h3eX , because this could also create such issues for you.

    We cannot replicate this issue on any of our team member’s devices and it is strange for us that you have such one, so we cannot fix the issue, because we cannot replicate it from our side, unfortunately. We would recommend you (if you still have this problem after our changes in options above) to change that widget to an alternative one or similar:
    1/ https://prnt.sc/xbM8XjLR2H4l (Gallery/Basic Gallery/Media carousel)
    2/ try to contact Elementor support with such an issue (because it is their default widget you are using now ).

    Regards

    Avatar: TheOne
    TheOne
    Participant
    December 12, 2022 at 15:31

    Hello,

    The problem is still there. Even when i clear cache, restart the computer – i open the product the colors are there but when i refresh the page it goes back to broken layout. I used your themes media carousel and the problem is the same. It seems that ill have to use normal media grid.

    Please contact administrator
    for this information.
    Avatar: TheOne
    TheOne
    Participant
    December 12, 2022 at 15:52

    I called another friend who never opened the site on his computer and he also has this problem.

    Avatar: Rose Tyler
    Rose Tyler
    Support staff
    December 12, 2022 at 16:17

    Please use the normal media grid.

    Regards

  • Viewing 18 results - 1 through 18 (of 18 total)

You must be logged in to reply to this topic.Log in/Sign up

We're using our own and third-party cookies to improve your experience and our website. Keep on browsing to accept our cookie policy.