Product gallery images in iPhone has bugs (screen record included for reference)

This topic has 8 replies, 2 voices, and was last updated 12 months ago ago by Rose Tyler

  • Avatar: Neeraj Nandan
    N Nandan
    Participant
    June 21, 2023 at 23:14

    When I want to keep “Zoom” & “Lightbox” options switched off via Single Product Page product gallery theme customization. So now the Images are loading as expected on all Desktop & Android phones. However, in all iPhones whenever the product image is clicked, the image opens in a new link. I have added a video for your reference. Please help me resolve this bug.

    Also, I have followed this link to remove the same bug which was present even in desktop browsers initially but it got resolved after putting this below code mentioned here: https://www.8theme.com/reply/206963/

    /* #BEGINNING# Below is the CSS code for hiding desktop seperate image opening issue */
    .single-product .swiper-control-top:not(.zoom-on) img.zoomImg,
    .single-product .swiper-control-top:not(.zoom-on) a.zoom {
    pointer-events: none;
    }
    /* #END# */

    But even now, the same bug is still present when the site is accessed from iPhone.

    Please, contact administrator
    for this information.
    7 Answers
    Avatar: Rose Tyler
    Rose Tyler
    Support staff
    June 26, 2023 at 07:09

    Hello, N Nandan,

    We apologize for the delay in responding.

    We will have another specialist review your inquiry in greater detail and will be in touch with you.

    Kind Regards,
    8theme team

    Avatar: Neeraj Nandan
    N Nandan
    Participant
    June 27, 2023 at 06:32

    Thank you. I’m looking forward to your team removing this bug/issue. Hope you are

    Also, please note that I have turned on the lightbox as of now to avoid this bug/issue.

    Please ensure that in both cases the bug/issue doesn’t occur. In both cases, the lightbox is switched OFF ie.,
    a) when the zoom is ON (+ lightbox is OFF)
    b) when the zoom is OFF (+ lightbox is OFF)

    The bug is as explained above & I have re-uploaded the video again here (in case wetransfer link doesn’t work).

    Please contact administrator
    for this information.
    Avatar: Rose Tyler
    Rose Tyler
    Support staff
    June 27, 2023 at 15:58

    Hello, N Nandan,

    Thank you for your response.

    We have reviewed your query and, unfortunately, there is no solution at this time.

    Kind Regards,
    8theme team

    Avatar: Neeraj Nandan
    N Nandan
    Participant
    June 28, 2023 at 10:29

    This is highly disappointing. Do you mean to say that your entire coding team is not capable of solving a bug that is occurring and cannot give a timeline for when you will fix it?
    A bug or a glitch that occurs for the frontend user in which when both Zoom & Lightbox is switched off (a feature given by you!), the image will still open in a new tab!

    This is very disappointing. You made us wait for 1 week and then you say that there is no solution for a glitch in your core feature?

    I had disabled all plugins & I have double-checked that this bug is due to your core theme files.
    CAN YOU PLEASE ASSIGN A SENIOR MEMBER OR THE THEME AUTHOR ITSELF AND SPEND A DECENT 30 MINUTES SOLVING THE BUG THAT OCCURS IN YOUR CORE THEME SETTINGS!?!
    AT THE LEAST PLEASE GIVE AN ALTERNATIVE THAN LEAVING YOUR CUSTOMER HIGH AND DRY!

    I TOOK YOUR ANNUAL SUPPORT PLAN RATHER THAN 6 MONTHS JUST TO MAKE SURE THAT IF THERE ARE ANY CORE THEME ISSUES, IT CAN BE RESOLVED USING YOUR THEME AUTHOR’S SUPPORT… OR ATLEAST PROVIDE A QUICK FIX UNTIL THE TEAM WORKS ON IT… PLEASE KINDLY LOOK INTO THIS MATTER AND HELP RESOLVE THIS GLITCH… I guess my expectation is very simple and straightforward.
    All required permissions have been granted for your reference with a backup & all credentials have been provided earlier itself.

    Avatar: Rose Tyler
    Rose Tyler
    Support staff
    June 28, 2023 at 11:34

    Hello, N Nandan,

    Thank you for expressing your concerns and sharing your feedback with us. We apologize for any discomfort you may have experienced during your interaction with our support team.
    Please understand, that sometimes it happens when it is not possible to create a quick fix. According to the fact we have not only 1-5 customers on our forum we should spend our support time respectively for each client.

    We tried to add some CSS fixes in your Theme Options but it seems that you have CDN ( https://prnt.sc/F8Rd9UFeq__e ) that not allows to see changes at once. Example: https://prnt.sc/iSvRyEbP_tpZ
    Could you please, deactivate your CDN first and clear it’s cache ? so we could see changes at once and try to figure out this issue for you.

    P.S. As one of the workaround you can activate the Zoom option (https://prnt.sc/NhDzlhN-s-Xa) but hide Zoom image with the next custom CSS:

    .zoom-on .main-images img.zoomImg {
        display: none !important;
    }

    It may help to solve the issue on IOS devices.

    Kind Regards,
    8theme team

    Please contact administrator
    for this information.
    Avatar: Neeraj Nandan
    N Nandan
    Participant
    June 29, 2023 at 10:52

    Hi,
    The temporary fix worked! This issue is now resolved! Thank you 🙂
    I understand that sometimes, you will not be able to resolve unusual bugs from your end immediately but an alternative or quick fix is all that’s required. I appreciate your support. It is now fixed.

    Avatar: Rose Tyler
    Rose Tyler
    Support staff
    June 29, 2023 at 12:08

    Hello, N Nandan,

    Thank you for your response!

    Kind Regards,
    8theme team

  • Viewing 8 results - 1 through 8 (of 8 total)

You must be logged in to reply to this topic.Log in/Sign up

We're using our own and third-party cookies to improve your experience and our website. Keep on browsing to accept our cookie policy.